Grafisk content

Grafisk magi: Optimer dit budskab med kreativitet

Grafisk content er noget man møder hver dag, både som erhvervsdrivende og som privatperson. Vi bliver alle påvirket af forskellige blikfang. Blikfangene bliver brugt til at formidle et budskab. Derudover skaber det grafiske content også en tillid og en identitet for den pågældende virksomhed eller brand.

Det er derfor relevant at have en startegi, for sin tilgang til grafisk content på sociale medier.

Problem

Hvilke styrker og svagheder har Small Danish Hotels i forhold til at styrke sin position på det danske marked i relation til målgruppen 40-49-årige igennem et bæredygtigt og samfundsansvarligt kædeprodukt med individuelle kendetegn og lokal forankring? 

Hvilke styrker og svagheder, vurderer I, kan få størst betydning for, hvordan Small Danish Hotels kan få succes med denne strategi – og hvorfor? 

Metode, værktøjer og kompetence

Jeg har den seneste uge modtaget undervisning i hvordan man anvender forskellige programmer for at få det bedst mulige produkt.


CANVA:

Jeg har modtaget undervisning i, hvordan man kan bruge Canva til fremstilling af opslag og brandboard. Jeg har desuden også anvendt mine tidligere kompetencer fra anden uddannelse.

Jeg har under denne MC2 også udviklet kompetencer omkring, hvordan man sammensætter grafisk content på bedst mulig måde, hvornår man skal uploade dem, og hvor aktiv man skal være på sine sociale medier for at opbygge en platform.

Ydermere har jeg udviklet kompetencer omkring, hvorfor det er vigtigt at lave brandboards, og hvordan disse kan være med til at give en virksomhed eller et brand identitet.

Derudover har jeg lært og anvendt flere forskellige teknikker i mine opslag. Det kan være at der skal være et hook, så værdien og til slut ‘call to action’. Har også lært at facts ikke sælger, men det gør udbytte. Derfor er det relevant at se på, hvad kunderne oplever som fordel og ikke hvad virksomhederne oplever.

Til sidst har jeg arbejdet og anvendt forskellige vendinger, der kan skabe interesse hos kunden, for eksempel “sådan gør de det her” og “som I ved, skrev jeg ud om dette i nyhedsbrevet”.


Linktree:

Derudover har har lavet et linktree der er fiktivt og derfor ikke virker, men for at demonstrere hvordan det kunne se ud, hvis man kommer fra et opslag/bio på Instagram.

Man kan både bruge Canva til at lave et linktree, men der er også mulighed for at anvende siden Linktr.com, hvor der er nogle andre funktioner end ved Canva.

Tryk her for link til siden https://linktr.ee/


Unscreen:

Vi er også blevet præsenteret for unscreen, som er en hjemmeside der kan fjerne baggrunden på din video, for at skabe en GIF. Tryk her for link til siden https://www.unscreen.com/

Canva har også denne funktion, men den har man kun adgang til hvis man betaler for Canva Pro.

Der er mulighed for at dele sine GIF´s med andre hvis man ligger dem ind i Giffy, og på den måde kan andre også anvende dem.

GIF´s er idelle til at skabe awareness på SoMe.


Alle disse forskellige værktøjer kan være med til at udvikle grafisk content til en virksomhed og derved skaber det relevans at jeg nu også kan anvende disse.

Løsning

Grundet den identitet der bliver skabt gennem grafisk content, er det relevant at udvikle et brandboard som er fyldt med alt det virksomheden eller brandet indeholder.

Det gælder alt fra farver, stemning nøgleord, og logo mv. og der kan således skabes en fælles opfattelse af hvem virksomheden er, hvad de gerne vil udstråle og på den måde præge alt content til at skinne ud hvad virksomheden eller brandet står for.

Jeg har i den forbindelse lavet et brandboard til Small Danish Hotels.

Brandboard:

Ud fra mit brandboard har jeg lavet 10 forskellige opslag som Small Danish Hotels ville kunne poste på deres Facebook for at skabe flere konventeringer og dermed større salg.

Fiktive opslag – mIT BUD PÅ GRAFISK CONTENT
@smalldanishhotels
Vidste du at du både spare penge og spare miljøet ved at holde ferie i Danmark?💵

Det gør du blandt andet fordi du slipper for at betale fly, og derved udleder din rejse heller ikke samme mængde CO2. 🍃

Er en mere miljøvenlig ferie i Danmark noget for dig så klik på linket her (link) og se vores store udvalg af værelser.

Følg med for flere tips og tricks.
@smalldanishhotels
Ønsker du og din partner at fejre nytår i lækre omgivelser på en anderledes måde?

Med vores ophold fejre i ikke kun det nye år, i fejre hinanden og jeres forhold, som der bliver pustet ny energi i. 🎆💕

Så se vores udvalg, og find det som matcher jer, gennem linket her (link)

Ønsker i vejledning så ring endelig til os på +45 xx xx xx xx
@smalldanishhotels
Lige nu har vi udsalg på alle vores forskellige gavekort, og der er optil 10% at spare, dog begrænset antal.

Hvis du skal have en god gave til en veninde, kæresten eller bare dig selv, så er det nu du skal slå til!🎁

Der er som altid mere information på vores hjemmeside, og allerede nu kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev, og dermed få et link en time før andre til at købe gavekort.📧
@smalldanishhotels
Vidste du at flere af vores hoteller tilbyder forskellige former for spa og afslapning?💆

Hvis dette lyder som noget du har brug for, så tag din veninde eller partner under armen, og tjek faciliteterne ud på det hotel i vælger.

Vi glæder os til at høre hvordan jeres weekend har været. 🥰

(link)

God tur.
mINE BUD PÅ content der tager udgangspunkt i en “højtid”
@smalldanishhotels
Oplev Halloween på et af vores hoteller🎃

Tryk her (link) for at se hvilke hoteller der tilbyder halloween overnatning.
@smalldanishhotels
Kender du en mor som fortjener en weekend uden børn, eller som ønsker sig oplevelser i det danske land med sine børn.🫶
Så er det nu du skal slå til, VI har nemlig 15% rabat på udvalgte mors dag ophold.
Tryk her (link) og se hvilke.
Mit bud på hvordan et event kan blive solgt
@smalldanishhotels
Opslaget siger det hele. 🥳
Hvem vil du have med?

Tilmed dig nu, og hav julegaven klar til din partner, veninde, eller bedste ven. 🎁

Tilmed dig vores nyhedsbrev og bliv hold opdateret på events rundt omkring på hotellerne.
@smalldanishhotels
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få besked omkring tilbud og events. 📧
Mit bud på at få forbrugerne til at interagere
@smalldanishhotels
Bliv medlem og få alle de skønne benefits deals vi hver måned sender ud til vores medlemmer.
@smalldanishhotels
Fortæl os hvad du helst vil have!
Tag den person du ville elske at dele med

Landingpage & linktree

Udover at have lavet disse forskellige opslag har jeg derudover også fremstillet en landingpage og et linktree. Landingpage er der hvor kunderne kommer ind når de trykker på et link. Denne side er ikke nødvendigvis en man kan komme ind på, hvis ikke man kommer fra linket. Linktree er den side der åbner når en kunde trykker på virksomhedens link i bio. På sådan et linktree er der flere forskellige knapper, som hjælper kunden videre.

Landingpage
Jeg har valgt at tage udgangspunkt i opslag nr. 1, hvortil jeg så har lavet en landingpage.
Linktree
Fiktiv landingpage, for at skabe et billede af hvordan sådan en kunne se ud, hvis man kommer fra instagram.

Denne hjemmeside bruger cookies. Ved at fortsætte med at bruge denne side accepterer du vores brug af cookies.