Grafisk magi: Optimer dit budskab med kreativitet
Grafisk content er noget man møder hver dag, både som erhvervsdrivende og som privatperson. Vi bliver alle påvirket af forskellige blikfang. Blikfangene bliver brugt til at formidle et budskab. Derudover skaber det grafiske content også en tillid og en identitet for den pågældende virksomhed eller brand.
Det er derfor relevant at have en startegi, for sin tilgang til grafisk content på sociale medier.
Problem
Hvilke styrker og svagheder har Small Danish Hotels i forhold til at styrke sin position på det danske marked i relation til målgruppen 40-49-årige igennem et bæredygtigt og samfundsansvarligt kædeprodukt med individuelle kendetegn og lokal forankring?
Hvilke styrker og svagheder, vurderer I, kan få størst betydning for, hvordan Small Danish Hotels kan få succes med denne strategi – og hvorfor?
Metode, værktøjer og kompetence
Jeg har den seneste uge modtaget undervisning i hvordan man anvender forskellige programmer for at få det bedst mulige produkt.
CANVA:
Jeg har modtaget undervisning i, hvordan man kan bruge Canva til fremstilling af opslag og brandboard. Jeg har desuden også anvendt mine tidligere kompetencer fra anden uddannelse.
Jeg har under denne MC2 også udviklet kompetencer omkring, hvordan man sammensætter grafisk content på bedst mulig måde, hvornår man skal uploade dem, og hvor aktiv man skal være på sine sociale medier for at opbygge en platform.
Ydermere har jeg udviklet kompetencer omkring, hvorfor det er vigtigt at lave brandboards, og hvordan disse kan være med til at give en virksomhed eller et brand identitet.
Derudover har jeg lært og anvendt flere forskellige teknikker i mine opslag. Det kan være at der skal være et hook, så værdien og til slut ‘call to action’. Har også lært at facts ikke sælger, men det gør udbytte. Derfor er det relevant at se på, hvad kunderne oplever som fordel og ikke hvad virksomhederne oplever.
Til sidst har jeg arbejdet og anvendt forskellige vendinger, der kan skabe interesse hos kunden, for eksempel “sådan gør de det her” og “som I ved, skrev jeg ud om dette i nyhedsbrevet”.
Linktree:
Derudover har har lavet et linktree der er fiktivt og derfor ikke virker, men for at demonstrere hvordan det kunne se ud, hvis man kommer fra et opslag/bio på Instagram.
Man kan både bruge Canva til at lave et linktree, men der er også mulighed for at anvende siden Linktr.com, hvor der er nogle andre funktioner end ved Canva.
Tryk her for link til siden https://linktr.ee/
Unscreen:
Vi er også blevet præsenteret for unscreen, som er en hjemmeside der kan fjerne baggrunden på din video, for at skabe en GIF. Tryk her for link til siden https://www.unscreen.com/
Canva har også denne funktion, men den har man kun adgang til hvis man betaler for Canva Pro.
Der er mulighed for at dele sine GIF´s med andre hvis man ligger dem ind i Giffy, og på den måde kan andre også anvende dem.
GIF´s er idelle til at skabe awareness på SoMe.
Alle disse forskellige værktøjer kan være med til at udvikle grafisk content til en virksomhed og derved skaber det relevans at jeg nu også kan anvende disse.
Løsning
Grundet den identitet der bliver skabt gennem grafisk content, er det relevant at udvikle et brandboard som er fyldt med alt det virksomheden eller brandet indeholder.
Det gælder alt fra farver, stemning nøgleord, og logo mv. og der kan således skabes en fælles opfattelse af hvem virksomheden er, hvad de gerne vil udstråle og på den måde præge alt content til at skinne ud hvad virksomheden eller brandet står for.
Jeg har i den forbindelse lavet et brandboard til Small Danish Hotels.
Brandboard:
Ud fra mit brandboard har jeg lavet 10 forskellige opslag som Small Danish Hotels ville kunne poste på deres Facebook for at skabe flere konventeringer og dermed større salg.
Fiktive opslag – mIT BUD PÅ GRAFISK CONTENT
mINE BUD PÅ content der tager udgangspunkt i en “højtid”
Mit bud på hvordan et event kan blive solgt
Mit bud på at få forbrugerne til at interagere
Landingpage & linktree
Udover at have lavet disse forskellige opslag har jeg derudover også fremstillet en landingpage og et linktree. Landingpage er der hvor kunderne kommer ind når de trykker på et link. Denne side er ikke nødvendigvis en man kan komme ind på, hvis ikke man kommer fra linket. Linktree er den side der åbner når en kunde trykker på virksomhedens link i bio. På sådan et linktree er der flere forskellige knapper, som hjælper kunden videre.
Landingpage
Linktree
Kildeliste
Canva.com https://www.canva.com/
Chat Gbt https://chat.openai.com/
Freepik.com https://www.freepik.com/